Dit zijn de antwoorden

We hebben ons best gedaan om de site zo overzichtelijk en duidelijk mogelijk te maken. Neemt niet weg dat jij misschien nog vertwijfeld en vol vragen rondloopt ;-). Hierbij dus alvast wat antwoorden op veelgestelde vragen. Zit jouw vraag er niet bij? Stuur een mail naar ditwilikvragen@cosmania.nl of zend ons een bericht via het contactformulier.

1. OVER COSMANIA

- Wat is de COSMANIA beauty formule?
- Wat betekent COSMANIA?
- Wie zijn Marije Hoff en Marcel Dekker?

2. MIJN ACCOUNT

- Moet ik ingelogd zijn om te kunnen bestellen?
- Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
- Help! Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
- Leuk die COSMANIA nieuwsbrief! Hoe meld ik me aan?
- Wat doet COSMANIA met mijn persoonlijke gegevens?
- Hoe nodig ik mijn vrienden uit voor de COSMANIA webshop?

3. PRODUCTEN

- Ik kan een product van een bepaald merk niet vinden in de COSMANIA shop, kan ik het dan toch bij jullie bestellen?
- COSMANIA heeft een product niet meer op voorraad. Hoe lang duurt het voordat het product weer te koop is?
- Help! COSMANIA heeft mijn favoriete artikel niet meer op de shop staan! Het is toch niet uit voorraad?
- Moet ik voor het beste resultaat alle producten van hetzelfde merk bestellen?
- Kan ik gratis samples/proefmonsters van COSMANIA krijgen?
- Waar vind ik informatie over de ingrediënten van een product?
- Geldt er een waarborg en garantie op producten van COSMANIA?

4. BESTELLINGEN

- Hoe vind ik een product op COSMANIA?
- Hoe bestel ik op COSMANIA?
- Oeps! Foutje! Kan ik mijn bestelling wijzigen?
- Kan ik een product terugsturen als ik niet tevreden ben?
- Kan ik mijn bestelling laten inpakken als cadeau?
- Kan ik de status van mijn bestellingen volgen?
- Hoe verloopt de levering na mijn bestelling?
- Heeft COSMANIA ook eigen winkels?

5. BETALINGEN

- Op welke manieren kan ik betalen bij COSMANIA?
- Hoe kan ik de factuur van mijn bestelling printen?
- Is betalen bij COSMANIA veilig?
- Kan ik een cadeaubon voor iemand bestellen op COSMANIA? 
- Hoe wissel ik een COSMANIA cadeaubon in?

6. LEVERINGEN

- Wat zijn de levertermijnen?
- Welke vervoerders gebruikt COSMANIA?
- Wat zijn de verzendkosten?
- Wat gebeurt er als ik afwezig ben op het moment van de levering?
- In welke landen levert COSMANIA?
- Kan ik mijn bezorgadres wijzigen nadat mijn bestelling geplaatst is?
- Wat kan ik doen als er een verkeerd of beschadigd product is geleverd?
- Kan ik de producten ook afhalen in de winkel?

7. RETOUREN

- Kan ik een product terugsturen als ik niet tevreden ben?
- Hoe kan ik op COSMANIA bestelde producten terugsturen?
- Is het mogelijk om geleverde producten te ruilen?
- Hoe wordt een annulering of retourzending terugbetaald?
- Ik heb een order betaald met een COSMANIA cadeaubon en wil de producten retourneren. Wat nu? 
- Wat doe ik met een COSMANIA cadeau dat ik al heb of niet mooi/lekker vind?

8. KLACHTEN

- Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
- Wat is de klachtenprocedure?

9. REVIEWS EN RATINGS

- Waarom geef ik een review aan een product?
- Hoe geef ik een review of een score op de shop?
- De huisregels voor het geven van een review en rating
- Wat doe ik als iemand een review of rating geeft waar ik het niet mee eens ben?
- Iemand heeft een review met beledigende woorden geplaatst. Kan ik er wat aan doen?
- Ik heb per ongeluk een verkeerde review gegeven bij een product. Wat nu?

1. OVER COSMANIA

Wat is de COSMANIA beauty formule?
COSMANIA is er speciaal voor iedereen die blij wordt van heerlijke beauty brands ‘from all over the world’! 24 uur per dag en 7 dagen per week kun je online bij ons terecht voor mooie, funny, betaalbare en in het land van herkomst populaire cosmeticamerken. Ook onze 'offline deur', van het COSMANIA Lab staat elke dag van 11-18.30 uur voor je open, ook op zondag (van 12-17 uur)! Jouw reviews, onze previews, trends, nieuwtjes en snufjes; wij delen onze COSMANIA graag met jou, je vrienden en vriendinnen. Zo zijn we altijd op zoek naar nieuwe merken en jij kunt ons daarbij helpen. Heb jij een cosmetica brand abroad waar je verliefd op bent en wat je graag in ons assortiment wilt zien? Mail ons:ditwilikmelden@cosmania.nl of vul het contactformulier in. Gaan wij meteen kijken wat we voor je kunnen doen!

Wat betekent COSMANIA?
Positive beauty madness. Sophisticated en een beetje gek; kosmopolitisch en ook lekker Nederlands. Altijd positief met een neus voor nieuwe cosmeticamerken en trends. Altijd op zoek naar interactie met andere cosmaniacs. Dus hou ons op de hoogte van jouw beauty secrets!

Wie zijn Marije Hoff en Marcel Dekker?
Wij - Marije en Marcel - zijn de veroorzakers van COSMANIA en zelf cosmaniacs in hart en nieren. Na jarenlange e-commerce en marketingervaring in fashion, beauty en lifestyle (o.a. voor L’Oréal, Lancôme, Biotherm, Kérastase en Oilily) is het tijd voor onze droom: een eigen ‘lifestyle’ cosmeticabedrijf voor mannen en vrouwen die onze voorliefde voor mooie beauty brands delen. En we genieten! Want COSMANIA combineert onze interesses voor buitenlandse producten, fotografie, design, mode en trends. Ook jouw cup-of-tea? Deel jouw interesses met ons! Join ons op Facebook, Twitter, Pinterest en check onze Backstage.

Ga terug naar alle vragen

2. MIJN ACCOUNT

Moet ik ingelogd zijn om te kunnen bestellen?
Je kunt zonder ingelogd te zijn producten in je winkelmandje stoppen. Ga je afrekenen en je bent al klant, dan log je in met jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Ben je hier voor het eerst, dan moet je even een account aanmaken onder ‘login’.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Ben je verhuisd, getrouwd, gescheiden of zit je in een identiteitscrisis? De meeste persoonlijke gegevens kun je gemakkelijk bijwerken in ‘jouw account’.

Help! Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Geen paniek, dat kan de beste overkomen! Omdat wij privacy belangrijk vinden hebben wij geen inzicht in je huidige wachtwoord. Klik op 'wachtwoord vergeten', vul je emailadres in en wij sturen je een link waarmee je opnieuw een eigen wachtwoord aan kunt maken en kunt inloggen.

Leuk die COSMANIA nieuwsbrief! Hoe meld ik me aan?
Vul je emailadres in rechtsboven op de site bij 'nieuwsbrief' en klik op op het envelopje. Je ontvangt een bevestigingsmail met bevestigingslink. Activeer deze link en klaar is Kees. Al het COSMANIA nieuws, laatste acties en leuke cosmetica wetenswaardigheden vallen vanzelf in je mailbox. In iedere nieuwsbrief zit een link waarmee je je ook weer af kunt melden.

Wat doet COSMANIA met mijn persoonlijke gegevens?
Al je persoonlijke gegevens die je invult onthouden we, met uitzondering van je betaalgegevens. We vergeten dus je creditcard nummers, rekeningnummers of andere betaalmogelijkheden. We behandelen alle gegevens vertrouwelijk en gebruiken deze alleen voor het verwerken van bestellingen of voor het personaliseren van de nieuwsbrief of andere communicatie. Weten wat voor vlees je in de kuip hebt? Klik hier voor ons privacy beleid.

Hoe nodig ik mijn vrienden uit voor de COSMANIA webshop?
Een simpele manier is ze de link van onze site mailen: www.cosmania.nl. Vind je een bepaald product helemaal geweldig, ‘like’ deze dan zodat je vrienden op Facebook kunnen zien wat jouw favoriet is.

Ga terug naar alle vragen

3. PRODUCTEN

Ik kan een product van een bepaald merk niet vinden in de COSMANIA shop, kan ik het dan toch bij jullie bestellen?
Stuur ons je vraag via het contactformulier op de site of mail naar ditwilikvragen@cosmania.nl. Vermeld duidelijk om welk merk en welk product het gaat en als je een plaatje hebt, stuur dat dan mee. Wij gaan kijken of we het product voor je kunnen bestellen en houden je natuurlijk op de hoogte. We kunnen het niet garanderen maar doen ons best!

COSMANIA heeft een product niet meer op voorraad. Hoe lang duurt het voordat het product weer te koop is?
Soms kan het voorkomen dat een product tijdelijk uit voorraad is. Laat op de site bij dat product je emailadres achter. Zodra het er weer is, ben jij de eerste die het weet! Omdat wij afhankelijk zijn van onze leveranciers en van mogelijk orkanen, vulkanen of ander oponthoud, kunnen we niet altijd precies aangeven hoe lang het duurt. Zodra wij meer weten over een product, weet jij het ook.

Help! COSMANIA heeft mijn favoriete artikel niet meer op de shop staan! Het is toch niet uit voorraad?
Het kan voorkomen dat het tijdelijk uitverkocht is op het moment dat jij wilt bestellen. Het kan ook zijn dat we het echt uit het assortiment gehaald hebben. We hopen dat je het ons vergeeft! Als je het heel graag weer wilt bestellen, mail ons dan het merk en de naam van het product via ditwilikvragen@cosmania.nl. Kijken wij wat we voor je kunnen doen.

Moet ik voor het beste resultaat alle producten van hetzelfde merk bestellen?
We willen graag dat je een optimaal resultaat met je aangeschafte producten bereikt en adviseren je om voor je gezicht, huid en haar alle producten van een merk te gebruiken. Bijvoorbeeld voor je gezicht alles van 1 merk, voor je haren alles van een ander etc. Lees goed alle productinformatie op de site. Hierin staat ook welke producten van een merk goed bij elkaar aansluiten. Heb je vragen over een product of combinatie van producten voor jouw huid, stuur je mail naar ditwilikvragen@cosmania.nl en wij helpen je uit de brand. We hebben van ieder merk een uitbreide training gekregen, zodat we ook weten waar we het over hebben. COSMANIA is niet aansprakelijk voor de kwaliteit en het resultaat van de bestelde producten. Voor meer details zie onze disclaimer.

Kan ik gratis samples/proefmonsters van COSMANIA krijgen?
Als we ze hebben, sturen we bij iedere order bijpassende samples. Helaas heeft niet ieder merk samples van elk product. Wil je heel graag een bepaald proefje bij je bestelling ontvangen, laat het ons dan even weten via ditwilikvragen@cosmania.nl. Doen wij ons best om ‘m bij je order te sturen.

Waar vind ik informatie over de ingrediënten van een product?
We geven bij ieder product in de shop zoveel mogelijk informatie. Kijk onder de kop 'werkstoffen' voor de inhoud van het product. Niet altijd worden alle ingrediënten hier genoemd, maar de meest belangrijke. Ben je allergisch voor een bepaalde stof? Schroom niet om contact op te nemen via ditwilikvragen@cosmania.nl. Lees voor gebruik van het product ook altijd de bijsluiter en de extra informatie die op de verpakking staat. COSMANIA is niet aansprakelijk voor eventuele allergische reacties. Lees hierover ook onze disclaimer.

Geldt er een waarborg en garantie op producten van COSMANIA?
Wij selecteren en testen de producten op COSMANIA met de grootste zorg. Heb je iets gekocht wat je toch terug wilt sturen? No problem! We hebben hiervoor een aantal regels:
- Retourzendingen gelden niet voor actieproducten.
- Kosten van de retourzending zijn voor onze rekening.
- Producten moet je ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking retourneren (anders kunnen we ze niet aan iemand anders meer verkopen).
- Service staat bij ons hoog in het vaandel dus onthoud altijd dat we je willen helpen.

Voor bestellingen die je via internet doet, geldt de Wet Kopen op Afstand. Dit betekent dat je als koper recht hebt op een afkoelingsperiode van 14 dagen na levering van het product. Binnen deze periode mag je het (ongebruikte) product gewoon retourneren.

Na het verstrijken van de afkoelingsperiode is retourneren niet meer mogelijk. Bij problemen met het product na opening kun je contact met ons opnemen. Mocht er iets misgaan met je aankoop of heb je andere vragen over de garantievoorwaarden, neem dan contact met ons op via ditwilikvragen@cosmania.nl.

Ga terug naar alle vragen

4. BESTELLINGEN

Hoe vind ik een product op COSMANIA?
Wij proberen het zo makkelijk mogelijk te maken om lekker rond te kijken en te snuffelen in onze virtuele shop. Kijk in de menubalk onder de gewenste categorie, en klik binnen een categorie op ‘onze favorieten’, of 'net binnen'. Of laat je leiden door de inspiratie van 'onze merken' of door de zoekfunctie rechtsboven. Zin om te zien wat ons nog meer bezighoudt? Kijk op onze ‘Nieuws’ pagina!

Hoe bestel ik op COSMANIA?
Leuk als je iets van je gading bij ons vindt! Klik per product op de button ‘in shopping basket’ en verzamel alles in je mandje tot je uitgeshopt bent. Ga verder naar ‘jouw gegevens’, log in of meld je aan. Onderweg toch nog iets vergeten? Gebruik dan de knop ‘verder winkelen’. De andere artikelen blijven in je tas zitten. Vervolg de aangegeven stappen, doorloop het betaalproces en klik op ‘betalen’. Klaar! Wij zorgen ervoor dat jouw producten binnen 1 of 2 werkdagen op je stoep staan. De factuur valt meteen in je inbox. Nog vragen? Neem contact met ons op via het contactformulier of mail naar ditwilikvragen@cosmania.nl.

Oeps!
Foutje! Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Heb je het bestelproces nog niet helemaal afgerond? Mooi! Stop dan meteen, ga terug naar je shopping bag, wijzig je producten en ga weer verder met bestellen. Als je het bestelproces hebt afgerond: binnen 1 uur nadat je een bevestiging in je inbox ontvangen hebt, kun je je bestelling nog annuleren. Stuur ons een mail via ditwilikmelden@cosmania.nl met je ordernummer, annulering en de bevestiging van je bestelling. Ben je te laat? Geen paniek. Je kunt dan eventueel van onze retourprocedure gebruik maken en je bestelling binnen 14 dagen aan ons terugsturen en snel bestellen wat je echt wilt hebben. Niets aan de hand.

Kan ik een product terugsturen?
Geen enkel probleem zolang het product ongeopend en ongebruikt is! Wij willen graag dat je blij bent met je aankoop. Wil je toch liever een ander product of wil je het helemaal niet, stuur het dan retour. Stuur alleen producten terug die bij COSMANIA besteld zijn. Klik hier voor meer informatie over het retourneren van producten.

Kan ik mijn bestelling laten inpakken als cadeau?
Jazeker! Jazeker! Wij vinden het heel leuk dat je iemand anders (of stiekem jezelf) wil verrassen en verwennen met een COSMANIA cadeau! Daarom maken we het feest graag compleet met onze gratis inpakservice. We toveren je bestelling om tot een echt ‘presentje’ en sturen het naar jou of naar het adres dat je opgeeft. Het enige wat jij moet doen is het vinkje ‘Ja, ik maak graag gebruik van jullie gratis inpakservice’ aanklikken tijdens het bestelproces. Je kunt zelfs nog een leuke tekst bijvoegen die we voor jou op een begeleidend kaartje schrijven. Gaan wij voor je aan de slag.

Kan ik de status van mijn bestellingen volgen?
Kun je niet wachten en ben je heel nieuwsgierig wanneer jouw COSMANIA pakketje arriveert? Bij vragen over je bestelling of verzending kun je contact met ons opnemen via ditwilikvragen@cosmania.nl.

Hoe verloopt de levering na mijn bestelling?
Nadat je besteld hebt, ontvang je een bevestigingsmail en factuur in je inbox. Wij gaan dan snel voor je aan de slag en sturen je order dezelfde of de volgende werkdag naar je op (afhankelijk van de manier van betalen). Je krijgt van ons ook een bericht als we het pakketje de deur uit doen voor verzending en binnen 1 of 2 werkdagen heb je het binnen. Je bestelling wordt volgens onze algemene voorwaarden naar je toegestuurd.

Heeft COSMANIA ook eigen winkels?
Wij zeggen volmondig 'JA'! Naast de COSMANIA webshop hebben we nu twee COSMANIA Labs, waar je nu ook 'offline' terecht kunt voor onze exclusieve buitenlandse merken die verder nog niet in de Nederlandse winkelstraten te vinden zijn. Je bent van harte uitgenodigd om een kijkje te komen nemen en al onze producten te ruiken, voelen, proberen en te kopen! Je kunt ons vinden op één van de mooiste plekjes van Amsterdam: aan de Herenstraat 19 en aan de bruisende Dagelijkse Groenmarkt 26A in Den Haag! Dus kom heerlijk experimenteren, onze deuren staan zeven dagen in de week open!

Ga terug naar alle vragen

5. BETALINGEN

Op welke manieren kan ik betalen bij COSMANIA?
Je kunt kiezen hoe je je aankopen wilt betalen:
- iDEAL (in Nederland): meteen betalen via je eigen bank. Je order wordt dezelfde of de volgende werkdag verwerkt en opgestuurd.
- Creditcard (wereldwijd): visa of mastercard, je betaling is meteen gedaan. Je order wordt op dezelfde of de volgende werkdag verwerkt en opgestuurd.
- Overboeking (in Nederland): na betaling duurt het ca. 3 werkdagen voordat het bedrag op onze rekening staat. Vergeet niet je ordernummer bij de overboeking te vermelden.  Zodra wij het bedrag ontvangen hebben, versturen wij je order naar het opgegeven adres.
- Bancontact/MisterCash (Belgie): meteen betalen via je eigen bank in Belgie. Je order wordt op dezelfde of de volgende werkdag verwerkt en opgestuurd. Binnen 2 a 3 werkdagen heb je je order binnen op je Belgische adres.
- COSMANIA cadeau bonnen (gekregen of gekocht op COSMANIA): vul tijdens het betaalproces de cadeaucode in die op de bon staat. Het bedrag wordt automatisch van het totaal afgehaald.

Voor het online betalingsproces werken we samen met Docdata, een gerespecteerde Europese provider op het gebied van beveiligde online betalingen.

Hoe kan ik de factuur van mijn bestelling printen?
Zodra je je bestelling hebt afgerond, ontvang je in je inbox een bevestingingsemail met je factuur. Deze kun je via de normale weg printen.

Is betalen bij COSMANIA veilig?
Absoluut! Wij werken met een gerenommeerde partij voor betalingen (Docdata) en we gebruiken een beveiligde SSL verbinding (beetje technisch maar dat staat voor Secure Socket Layer) waarmee alle privacygevoelige informatie versleuteld verzonden wordt. Daarbij hoef je nooit voor de kassa te wachten en hebben we ook geen beperkte openingstijden :-).

Kan ik een cadeaubon voor iemand bestellen op COSMANIA? 
Uiteraard! Er zijn COSMANIA cadeaubonnen van 10, 20 en 25 Euro. Wil je een hoger bedrag geven? Bestel dan gewoon een veelvoud van deze bedragen. Je vindt de bonnen onder ‘Giftshop’ op de homepage. Je voegt ze makkelijk aan je shopping bag toe en je kunt ze voorzien van een persoonlijke boodschap! Klik hier voor meer informatie over de COSMANIA cadeaubonnen.

Hoe wissel ik een COSMANIA cadeaubon in? 
Gefeliciteerd met je bon en succes met kiezen! Ben je hier voor het eerst? Maak dan een account aan en doorloop het bestelproces. Ben je al bekend bij ons? Log dan in met je gegevens en plaats je bestelling zoals je gewend bent. Bij het afrekenen vul je de unieke code op je cadeaubon in bij ‘kortingscode’. De waarde van je bon wordt automatisch verrekend met het totaalbedrag van je bestelling.

Ga terug naar alle vragen

6. LEVERINGEN

Wat zijn de levertermijnen?
We snappen dat jij jouw producten snel wilt hebben en verwerken je order dezelfde of de volgende werkdag. Binnen 1 of 2 werkdagen heb je je COSMANIA order dus hoog en droog in huis.

Welke vervoerders gebruikt COSMANIA?
In Nederland zorgt TNT Post dat de producten op het opgegeven adres arriveren. Alle orders buiten Nederland dragen we over aan UPS die voor ieder land een eigen levertijd aanhoudt.

Wat zijn de verzendkosten?
Binnen Nederland kost de bezorging van jouw COSMANIA pakketje €4,95. Bestel je voor meer dan €25, dan leveren we gratis! Hieronder vind je het overzicht van verzendkosten in Nederland, België en Luxemburg:
- Bestelling binnen Nederland onder de €25: €4,95 
- Bestelling binnen Nederland boven de €25: Gratis
- Bestelling binnen België onder de €50: €8,95
- Bestelling binnen België boven de €50: Gratis
- Bestelling binnen Luxemburg/Denemarken/Frankrijk/Italië
  Duitsland/Zweden en de UK onder de €75: €8,95
- Bestelling binnen Luxemburg/Denemarken/Frankrijk/Italië
  Duitsland/Zweden en de UK boven de €75: Gratis
- Bestelling overige landen: €20
- Bestelling naar de USA: €20

Wat gebeurt er als ik afwezig ben op het moment van de levering?
TNT Post laat de eerste keer een bericht achter dat ze het de volgende dag nog een keer proberen. Bij de tweede poging laten ze een briefje achter waar je het pakket op kunt halen. Ben je overdag aan het werk? Laat je order gewoon op je werk afleveren. Daar is vaak iemand aanwezig die het pakket in ontvangst kan nemen. (Het is dan alleen te hopen dat ze er niet mee vandoor gaan ;-) )

In welke landen levert COSMANIA?
We leveren in Nederland, België en Luxemburg. Wil je je pakket naar een ander land laten sturen? Mail ons via ditwilikvragen@cosmania.nl. Kijken wij wat we voor je kunnen doen.

Kan ik mijn bezorgadres wijzigen nadat mijn bestelling geplaatst is?
Dit is alleen mogelijk als je super snel reageert en ons de wijziging binnen 1 uur meldt via ditwilikmelden@cosmania.nl of belt naar 020 7184119.

Wat kan ik doen als er een verkeerd of beschadigd product is geleverd?
Hopelijk gebeurt het ons nooit maar een fout is menselijk dus het kan voorkomen dat er een niet besteld of beschadigd product in je bestelling zit. Controleer altijd bij ontvangst de pakbon en de geleverde producten. Neem contact met ons op als je een verkeerd of beschadigd artikel hebt ontvangen. Via ditwilikmelden@cosmania.nl of bel naar 020 7184119. Verkeerd geleverde of beschadigde producten kun je gratis via het antwoordnummer terugsturen en wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk je bestelde of een nieuw product ontvangt.

Kan ik de producten ook afhalen in de winkel?
Ja hoor, geen probleem! Let wel; dit kan enkel als je ons binnen 1 uur na je bestelling mailt via ditwilikmelden@cosmania.nl (eventuele verzendkosten worden uiteraard gestorneerd). Je kunt de producten alleen afhalen als je de dag van tevoren of al eerder je bestelling doet, anders redden we het misschien niet om het op tijd in de te winkel te krijgen door openstaande bruggen, rode stoplichten of andere hindernissen. Al hebben we in de winkel ook het gehele assortiment, het kan altijd dat het product dat jij wilt net verkocht is!

Ga terug naar alle vragen

7. RETOUREN

Kan ik een product terugsturen als ik niet tevreden ben?
Geen probleem! We willen graag dat je blij bent met je product(en) en daarom kun je je bestelling binnen 14 dagen retourneren volgens de COSMANIA retourprocedure. Voor een snelle en efficiënte afhandeling vragen wij je de retouren alleen terug te sturen in de originele en ongeopende verpakking met daarbij je ordernummer en naam. Terugsturen is gratis. De verzendkosten van de levering aan jou worden niet geretourneerd. Voor meer informatie kijk je bij retourprocedure.

Hoe kan ik op COSMANIA bestelde producten terugsturen?
Wanneer je iets retourneert, volg dan voor een goede en snelle afhandeling onderstaande procedure:

1)Neem contact met ons op of bel naar 020 7184119en vermeldt dat je je order retour wilt sturen met de reden van retour, je ordernummer en je naam (dit moet je binnen 14 dagen regelen).

2) Stuur je retour gratis naar onderstaand antwoordnummer (alleen voor Nederlandse klanten)

COSMANIA - retouren
Antwoordnummer 46224
1060 VC Amsterdam
Nederland

Woon je buiten Nederland, dan kun je je producten op jouw kosten retourneren naar:

COSMANIA - retouren
Herenstraat 19
1015 BZ Amsterdam
Nederland

Met daarbij de pakbon waarop je aangeeft welke producten in het pakket zitten, in de originele verpakking en in onbeschadigde en ongebruikte staat.

3) Bij binnenkomst van je retourpakket checken wij de inhoud en melden wij dit bij jou. Zodra de retourorder goedgekeurd en gecheckt is, boeken wij het tegoedbedrag binnen 14 dagen terug via ons betaalsysteem, exclusief verzendkosten.

Is het mogelijk om geleverde producten te ruilen?
Nee, dat is niet mogelijk. Wat je wel kunt doen, is je bestelling binnen 14 dagen retourneren en het product dat je wel wilt hebben bestellen op COSMANIA. Je krijgt na ontvangst van je retour gewoon het bedrag van die bestelling terug. Klik hier voor meer informatie over retouren.

Hoe wordt een annulering of retourzending terugbetaald?
Wanneer je een bestelling annuleert of zodra we je retourzending ontvangen, mailen we je door wat het tegoed is dat we terugstorten.

Ik heb een order betaald met een COSMANIA cadeaubon en wil de producten retourneren. Wat nu?
Simpel. Je stuurt je bestelling retour volgens de procedure en je krijgt een cadeaubon met dezelfde waarde terug. Kun je in de toekomst weer een aankoop bij ons doen. Heb je meer gespendeerd dan je cadeaubon, dan krijg je dit bedrag uiteraard ook teruggestort.

Wat doe ik met een COSMANIA cadeau dat ik al heb of niet mooi/lekker vind?
Jammer zeg! Maar niet getreurd. Stuur het artikel terug volgens de retourprocedure en meld dit aan via ikretourneer@cosmania.nl. Geef hierbij aan dat het om een ontvangen cadeau gaat. Bij ontvangst van de retourproducten krijg je een cadeaubon met de waarde van de retourartikelen. Kun jij gewoon weer wat anders bij ons shoppen!

Ga terug naar alle vragen

8. KLACHTEN

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Ben je niet tevreden over onze verzending, afhandeling of service dan horen we dat graag rechtstreeks van je. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat we deze punten aanpassen en verbeteren! Heb je een klacht, verbeterpunten of tips voor COSMANIA? Laat je horen via ditwilikmelden@cosmania.nl of schrijf naar:

COSMANIA
T.a.v. Marije en Marcel
Herenstraat 19
1015 BZ Amsterdam
 

Wat is de klachtenprocedure?
Wij nemen binnen 24 uur nadat we je klacht ontvangen hebben contact met je op. We komen er namelijk graag samen met jou uit en willen je klacht persoonlijk bespreken.

Ga terug naar alle vragen

9. REVIEWS EN RATINGS

Waarom geef ik een review aan een product?
Wij willen graag producten leveren die jullie kunnen waarderen. Daarom zijn we erg benieuwd naar jouw ervaringen met producten die je bij ons gekocht hebt. Deel ze met ons en de andere bezoekers door het geven van een review en een score. De fabrikant, wij en andere kopers kunnen van jouw input leren!

Hoe geef ik een review en rating op de shop?
Ga op de site naar het product waarover je iets wilt zeggen. De zoekfunctie helpt je hierbij. Log in en deel wat je op je hart hebt door het reviewveld in te vullen en je rating te geven!

De huisregels voor het geven van een review en rating:
Wij houden altijd de mogelijkheid en het recht om reviews te verwijderen of in te korten. Uiteraard doen we dit liever niet omdat jouw mening voor ons erg belangrijk is. Ook wanneer je minder enthousiast bent over een product. We hanteren een aantal huisregels:
- We zijn een positief merk en houden van opbouwende feedback. Dus geef een reactie waar we wat mee kunnen, ook wanneer je minder positief over een product bent.
- Gebruik geen grof, obsceen of beledigend taalgebruik.
- Zet er geen telefoonnummer, e-mailadres of links naar andere sites in.
- Zet er geen onderwerpen in die bij de klantenservice horen (bijvoorbeeld in verband met aflevering, eventuele retouren, etc.).

Wat doe ik als iemand een review of rating geeft waar ik het niet mee eens ben?
Iedereen heeft recht op een eigen mening. Deel je die niet, respecteer dan toch die van de ander. We zijn uiteraard ook benieuwd naar jouw mening dus review en rate er op los!

Iemand heeft een review met beledigende woorden geplaatst. Kan ik er wat aan doen?
Zeker! Mocht je er een tegenkomen, laat het ons weten via ditwilikmelden@cosmania.nl. Wij checken het meteen en halen de review er eventueel af. Alvast bedankt dat je meekijkt!

Ik heb per ongeluk een verkeerde review gegeven bij een product. Wat nu?
Geen probleem! Vertel ons via ditwilikmelden@cosmania.nl om welke review het gaat en wij halen ‘m er af. Kun jij ondertussen een nieuwe review bij het juiste product plaatsen.

Ga terug naar alle vragen