Naar boven

Ontdek de Cowshed Make-Over

Door COSMANIA - 17 maart 2020 - COSMANIA Buzz

Nieuws uit de Cowshed stal!

Je hebt ze vast al voorbij zien komen: de nieuwe verpakking van Cowshed! Het merk vond dat het, na 20 jaar, tijd is voor een opfrisbeurt. Hoewel de kwaliteit van de (h)eerlijke, natuurlijke bad- en body producten ongewijzigd blijft, zijn Cowsheds verpakkingen en namen in een nieuw jasje gestoken.


Een nieuw, fris jasje

Voila! Zie hier de nieuwe verpakking van Cowshed. De prachtige botanische illustraties van de ingrediënten in de producten, zijn gemaakt door kunstenaar Katie Scott. Ruth Costello, Soho House Design Director, Graphic Design & Art Direction, vertelt: ‘Katie’s aesthetic felt right because it references heritage but it’s modern. We really wanted to show that our products use ingredients that you’d find in the walled garden – good for you, not full of bad stuff.’

Voor de nieuwe verpakkingen maakt Cowshed gebruik van gerecyclede koffiekopjes en een koolstofneutraal bioplastic, een bijproduct van de suikerrietindustrie. Ze gebruikte al zoveel mogelijk aluminium en glas, maar het doel is om in de nabije toekomst volledig plasticvrij te zijn.

Van Moody naar Balanced

En dan de grote vraag: waar zijn de beroemde ‘Knackered, Horny, Grumpy’ stemmingen gebleven? Die zijn weg! De namen geven nu aan hoe de producten je zullen laten voelen. ‘Active, Cosy en Relaxed’ bijvoorbeeld. Beth Blakeman-Shead, de algemeen directeur van Cowshed, legt uit: ‘We need to recognise that the world’s moved on and what was right for our brand twenty years ago and stood us apart at the time could also make us not relevant now. In the end, we settled on a very ‘Soho House’ approach - Soho House is a house in Soho! You buy this shower gel because you’re going to find it relaxing. A keep it simple, does what it says on the tin approach.’ 


Wat is hetzelfde gebleven?

De waarden van Cowshed zullen nooit veranderen. Zij geloven in het maken van eerlijke, natuurlijke producten die echte therapeutische voordelen bieden en een positief verschil maken voor het welzijn van lichaam en geest. Met andere woorden, ze willen mensen een goed gevoel geven! Beth zegt: ‘I saw the refresh as an opportunity to re-establish us as an authority in natural beauty. The challenge was to be totally respectful to the origin and the heart of the brand, yet move it on in a way that made it appealing to new customers. The most enjoyable part so far has been seeing the responses to the new designs. Overwhelmingly it’s been incredibly positive. What we’ve ended up with is something that I believe is much truer to the brand. It’s hand-drawn, more sophisticated and tells a clearer story about what Cowshed is.’ 

Oliya Kalashnikova, Head of Product Development van Cowshed, deed er alles aan om het kenmerkende plezier van Cowshed te behouden, terwijl de verpakking recht deed aan de kwaliteit van het product . ‘Cowshed was one of the first natural brands to use aromatherapy and organic, wildcrafted ingredients in the products - making it local, making it fresh, making it authentic. We didn’t try to change anything, we just tried to highlight who we are and the association with Soho House, where Cowshed was born. We’ve been doing this for 20 years, we’ve just never talked about it. We were very low key, very British! But that’s not necessarily fair to your customer because they want to understand why these products are better than something else they might pick up.

Shop Cowshed