Naar boven

Veelgestelde vragen bij COSMANIA

Dit zijn de antwoorden
We hebben ons best gedaan om de site zo overzichtelijk en duidelijk mogelijk te maken. Neemt niet weg dat jij misschien nog vertwijfeld en vol vragen rondloopt ;-).
Hierbij dus alvast wat antwoorden op veelgestelde vragen. Zit jouw vraag er niet bij? Stuur een mail naar ditwilikvragen@cosmania.nl of zend ons een bericht via het contactformulier.

Over COSMANIA
- Wat is de COSMANIA beauty formule?
COSMANIA is er speciaal voor iedereen die blij wordt van heerlijke beauty brands ‘from all over the world’! 24 uur per dag en 7 dagen per week kun je online bij ons terecht voor mooie, funny, betaalbare en in het land van herkomst populaire cosmeticamerken. Ook onze 'offline deur', van het COSMANIA Lab staat elke dag van 11-18.30 uur voor je open, ook op zondag (van 12-17 uur)! Jouw reviews, onze previews, trends, nieuwtjes en snufjes; wij delen onze COSMANIA graag met jou, je vrienden en vriendinnen. Zo zijn we altijd op zoek naar nieuwe merken en jij kunt ons daarbij helpen. Heb jij een cosmetica brand abroad waar je verliefd op bent en wat je graag in ons assortiment wilt zien? Mail ons:ditwilikmelden@cosmania.nl of vul het contactformulier in. Gaan wij meteen kijken wat we voor je kunnen doen!

Wat betekent COSMANIA?
Positive beauty madness. Sophisticated en een beetje gek; kosmopolitisch en ook lekker Nederlands. Altijd positief met een neus voor nieuwe cosmeticamerken en trends. Altijd op zoek naar interactie met andere cosmaniacs. Dus hou ons op de hoogte van jouw beauty secrets!

Wie zijn Marije Hoff en Marcel Dekker?
Wij - Marije en Marcel - zijn de veroorzakers van COSMANIA en zelf cosmaniacs in hart en nieren. Na jarenlange e-commerce en marketingervaring in fashion, beauty en lifestyle (o.a. voor L’Oréal, Lancôme, Biotherm, Kérastase en Oilily) is het tijd voor onze droom: een eigen ‘lifestyle’ cosmeticabedrijf voor mannen en vrouwen die onze voorliefde voor mooie beauty brands delen. En we genieten! Want COSMANIA combineert onze interesses voor buitenlandse producten, fotografie, design, mode en trends. Ook jouw cup-of-tea? Deel jouw interesses met ons!

Mijn account
- Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Ben je verhuisd, getrouwd, gescheiden of zit je in een identiteitscrisis? De meeste persoonlijke gegevens kun je gemakkelijk bijwerken in ‘jouw account’.

- Help! Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Geen paniek, dat kan de beste overkomen! Omdat wij privacy belangrijk vinden hebben wij geen inzicht in je huidige wachtwoord. Klik op 'wachtwoord vergeten', vul je emailadres in en wij sturen je een link waarmee je opnieuw een eigen wachtwoord aan kunt maken en kunt inloggen.

Producten
- Ik kan een product van een bepaald merk niet vinden in de COSMANIA shop, kan ik het dan toch bij jullie bestellen?
Stuur ons je vraag via het contactformulier op de site of mail naar ditwilikvragen@cosmania.nl. Vermeld duidelijk om welk merk en welk product het gaat en als je een plaatje hebt, stuur dat dan mee. Wij gaan kijken of we het product voor je kunnen bestellen en houden je natuurlijk op de hoogte. We kunnen het niet garanderen maar doen ons best!

- COSMANIA heeft een product niet meer op voorraad. Hoe lang duurt het voordat het product weer te koop is?
Soms kan het voorkomen dat een product tijdelijk uit voorraad is. Laat op de site bij dat product je emailadres achter. Zodra het er weer is, ben jij de eerste die het weet! Omdat wij afhankelijk zijn van onze leveranciers en van mogelijk orkanen, vulkanen of ander oponthoud, kunnen we niet altijd precies aangeven hoe lang het duurt. Zodra wij meer weten over een product, weet jij het ook.

- Help! COSMANIA heeft mijn favoriete artikel niet meer op de shop staan! Het is toch niet uit voorraad?
Het kan voorkomen dat het tijdelijk uitverkocht is op het moment dat jij wilt bestellen. Het kan ook zijn dat we het echt uit het assortiment gehaald hebben. We hopen dat je het ons vergeeft! Als je het heel graag weer wilt bestellen, mail ons dan het merk en de naam van het product via ditwilikvragen@cosmania.nl. Kijken wij wat we voor je kunnen doen.

- Moet ik voor het beste resultaat alle producten van hetzelfde merk bestellen?
We willen graag dat je een optimaal resultaat met je aangeschafte producten bereikt en adviseren je om voor je gezicht, huid en haar alle producten van een merk te gebruiken. Bijvoorbeeld voor je gezicht alles van 1 merk, voor je haren alles van een ander etc. Lees goed alle productinformatie op de site. Hierin staat ook welke producten van een merk goed bij elkaar aansluiten. Heb je vragen over een product of combinatie van producten voor jouw huid, stuur je mail naar ditwilikvragen@cosmania.nl en wij helpen je uit de brand. We hebben van ieder merk een uitbreide training gekregen, zodat we ook weten waar we het over hebben. COSMANIA is niet aansprakelijk voor de kwaliteit en het resultaat van de bestelde producten. Voor meer details zie onze disclaimer.

- Kan ik gratis samples/proefmonsters van COSMANIA krijgen?
Als we ze hebben, sturen we bij iedere order bijpassende samples. Helaas heeft niet ieder merk samples van elk product. Wil je heel graag een bepaald proefje bij je bestelling ontvangen, laat het ons dan even weten via ditwilikvragen@cosmania.nl. Doen wij ons best om ‘m bij je order te sturen.

- Waar vind ik informatie over de ingrediënten van een product?
We geven bij ieder product in de shop zoveel mogelijk informatie. Kijk onder de kop 'werkstoffen' voor de inhoud van het product. Niet altijd worden alle ingrediënten hier genoemd, maar de meest belangrijke. Ben je allergisch voor een bepaalde stof? Schroom niet om contact op te nemen via ditwilikvragen@cosmania.nl. Lees voor gebruik van het product ook altijd de bijsluiter en de extra informatie die op de verpakking staat. COSMANIA is niet aansprakelijk voor eventuele allergische reacties. Lees hierover ook onze disclaimer.

- Geldt er een waarborg en garantie op producten van COSMANIA?
Wij selecteren en testen de producten op COSMANIA met de grootste zorg. Heb je iets gekocht wat je toch terug wilt sturen? No problem! We hebben hiervoor een aantal regels:
- Retourzendingen gelden niet voor actieproducten.
- Kosten van de retourzending zijn voor onze rekening.
- Producten moet je ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking retourneren (anders kunnen we ze niet aan iemand anders meer verkopen).
- Service staat bij ons hoog in het vaandel dus onthoud altijd dat we je willen helpen.

Voor bestellingen die je via internet doet, geldt de Wet Kopen op Afstand. Dit betekent dat je als koper recht hebt op een afkoelingsperiode van 14 dagen na levering van het product. Binnen deze periode mag je het (ongebruikte) product gewoon retourneren.

Na het verstrijken van de afkoelingsperiode is retourneren niet meer mogelijk. Bij problemen met het product na opening kun je contact met ons opnemen. Mocht er iets misgaan met je aankoop of heb je andere vragen over de garantievoorwaarden, neem dan contact met ons op via ditwilikvragen@cosmania.nl.

- Zijn de merken dierproefvrij?
Goed nieuws! Al onze merken worden niet op dieren getest!

Bestellingen
- Oeps! Foutje! Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Heb je het bestelproces nog niet helemaal afgerond? Mooi! Stop dan meteen, ga terug naar je shopping bag, wijzig je producten en ga weer verder met bestellen. Als je het bestelproces hebt afgerond: binnen 1 uur nadat je een bevestiging in je inbox ontvangen hebt, kun je je bestelling nog annuleren. Stuur ons een mail via ditwilikmelden@cosmania.nl met je ordernummer, annulering en de bevestiging van je bestelling. Ben je te laat? Geen paniek. Je kunt dan eventueel van onze retourprocedure gebruik maken en je bestelling binnen 14 dagen aan ons terugsturen en snel bestellen wat je echt wilt hebben. Niets aan de hand.

- Kan ik mijn bestelling laten inpakken als cadeau?
Jazeker! Jazeker! Wij vinden het heel leuk dat je iemand anders (of stiekem jezelf) wil verrassen en verwennen met een COSMANIA cadeau! Daarom maken we het feest graag compleet met onze gratis inpakservice. We toveren je bestelling om tot een echt ‘presentje’ en sturen het naar jou of naar het adres dat je opgeeft. Het enige wat jij moet doen is het vinkje ‘Ja, ik maak graag gebruik van jullie gratis inpakservice’ aanklikken tijdens het bestelproces. Je kunt zelfs nog een leuke tekst bijvoegen die we voor jou op een begeleidend kaartje schrijven. Gaan wij voor je aan de slag.

- Heeft COSMANIA ook eigen winkels?
Wij zeggen volmondig 'JA'! Naast de COSMANIA webshop hebben we ook een COSMANIA Lab, waar je nu ook 'offline' terecht kunt voor onze exclusieve buitenlandse merken die verder nog niet in de Nederlandse winkelstraten te vinden zijn. Je bent van harte uitgenodigd om een kijkje te komen nemen en al onze producten te ruiken, voelen, proberen en te kopen! Je kunt ons vinden op één van de mooiste plekjes van Amsterdam: aan de Herenstraat 19. Dus kom heerlijk experimenteren, onze deuren staan zeven dagen in de week open!

Levering
- Kan ik de producten ook afhalen in de winkel?
Ja hoor, geen probleem! Let wel; dit kan enkel als je ons binnen 1 uur na je bestelling mailt via ditwilikmelden@cosmania.nl (eventuele verzendkosten worden uiteraard gestorneerd). Je kunt de producten alleen afhalen als je de dag van tevoren of al eerder je bestelling doet, anders redden we het misschien niet om het op tijd in de te winkel te krijgen door openstaande bruggen, rode stoplichten of andere hindernissen. Al hebben we in de winkel ook het gehele assortiment, het kan altijd dat het product dat jij wilt net verkocht is!

Klachten
- Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Ben je niet tevreden over onze verzending, afhandeling of service dan horen we dat graag rechtstreeks van je. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat we deze punten aanpassen en verbeteren! Heb je een klacht, verbeterpunten of tips voor COSMANIA? Laat je horen via ditwilikmelden@cosmania.nl of schrijf naar:
COSMANIA
T.a.v. Marije en Marcel
Herenstraat 19
1015 BZ Amsterdam

- Wat is de klachtenprocedure?
Wij nemen binnen 24 uur nadat we je klacht ontvangen hebben contact met je op. We komen er namelijk graag samen met jou uit en willen je klacht persoonlijk bespreken.