Veelgestelde vragen bij COSMANIA

Dit zijn de antwoorden
We hebben ons best gedaan om de site zo overzichtelijk en duidelijk mogelijk te maken. Neemt niet weg dat jij misschien nog vertwijfeld en vol vragen rondloopt ;-). Hierbij dus alvast wat antwoorden op veelgestelde vragen. Zit jouw vraag er niet bij? Stuur een mail naar support@cosmania.nl of zend ons een bericht via het contactformulier.

Mijn account
- Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Ben je verhuisd, getrouwd, gescheiden of zit je in een identiteitscrisis? De meeste persoonlijke gegevens kun je gemakkelijk bijwerken in ‘jouw account’.

- Help! Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Geen paniek, dat kan de beste overkomen! Omdat wij privacy belangrijk vinden hebben wij geen inzicht in je huidige wachtwoord. Klik op 'wachtwoord vergeten', vul je emailadres in en wij sturen je een link waarmee je opnieuw een eigen wachtwoord aan kunt maken en kunt inloggen.

Producten
- Klopt het dat ik mijn producten momenteel niet kan laten inpakken?
Wegens een systeemtechnisch issue is onze cadeauservice inderdaad tijdelijk niet beschikbaar, onze excuses voor het ongemak. Uiteraard zijn wij er hard mee bezig om dit op te lossen, zodat wij jouw beauty producten weer met alle liefde in de toekomst kunnen inpakken. 

- Ik kan een product van een bepaald merk niet vinden in de COSMANIA shop, kan ik het dan toch bij jullie bestellen?
Stuur ons je vraag via het contactformulier op de site of mail naar support@cosmania.nl. Vermeld duidelijk om welk merk en welk product het gaat en als je een plaatje hebt, stuur dat dan mee. Wij gaan kijken of we het product voor je kunnen bestellen en houden je natuurlijk op de hoogte. We kunnen het niet garanderen maar doen ons best!

- COSMANIA heeft een product niet meer op voorraad. Hoe lang duurt het voordat het product weer te koop is?
Soms kan het voorkomen dat een product tijdelijk uit voorraad is. Laat op de site bij dat product je emailadres achter. Zodra het er weer is, ben jij de eerste die het weet! Omdat wij afhankelijk zijn van onze leveranciers en van mogelijk orkanen, vulkanen of ander oponthoud, kunnen we niet altijd precies aangeven hoe lang het duurt. Zodra wij meer weten over een product, weet jij het ook.

- Help! COSMANIA heeft mijn favoriete artikel niet meer op de shop staan! Het is toch niet uit voorraad?
Het kan voorkomen dat het tijdelijk uitverkocht is op het moment dat jij wilt bestellen. Het kan ook zijn dat we het echt uit het assortiment gehaald hebben. We hopen dat je het ons vergeeft! Als je het heel graag weer wilt bestellen, mail ons dan het merk en de naam van het product via support@cosmania.nl. Kijken wij wat we voor je kunnen doen.

- Moet ik voor het beste resultaat alle producten van hetzelfde merk bestellen?
We willen graag dat je een optimaal resultaat met je aangeschafte producten bereikt en adviseren je om voor je gezicht, huid en haar alle producten van een merk te gebruiken. Bijvoorbeeld voor je gezicht alles van 1 merk, voor je haren alles van een ander etc. Lees goed alle productinformatie op de site. Hierin staat ook welke producten van een merk goed bij elkaar aansluiten. Heb je vragen over een product of combinatie van producten voor jouw huid, stuur je mail naar support@cosmania.nl en wij helpen je uit de brand. We hebben van ieder merk een uitbreide training gekregen, zodat we ook weten waar we het over hebben. COSMANIA is niet aansprakelijk voor de kwaliteit en het resultaat van de bestelde producten. Voor meer details zie onze disclaimer.

- Kan ik gratis samples/proefmonsters van COSMANIA krijgen?
Als we ze hebben, sturen we bij iedere order bijpassende samples. Helaas heeft niet ieder merk samples van elk product. 

- Waar vind ik informatie over de ingrediënten van een product?
We geven bij ieder product in de shop zoveel mogelijk informatie. Kijk onder de kop 'werkstoffen' voor de inhoud van het product. Niet altijd worden alle ingrediënten hier genoemd, maar de meest belangrijke. Ben je allergisch voor een bepaalde stof? Schroom niet om contact op te nemen via support@cosmania.nl. Lees voor gebruik van het product ook altijd de bijsluiter en de extra informatie die op de verpakking staat. COSMANIA is niet aansprakelijk voor eventuele allergische reacties. Lees hierover ook onze disclaimer.

- Geldt er een waarborg en garantie op producten van COSMANIA?
Wij selecteren en testen de producten op COSMANIA met de grootste zorg. Heb je iets gekocht wat je toch terug wilt sturen? No problem! We hebben hiervoor een aantal regels:
- Retourzendingen gelden niet voor actieproducten.
- Kosten van de retourzending zijn voor onze rekening.
- Producten moet je ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking retourneren (anders kunnen we ze niet aan iemand anders meer verkopen).
- Service staat bij ons hoog in het vaandel dus onthoud altijd dat we je willen helpen.

Voor bestellingen die je via internet doet, geldt de Wet Kopen op Afstand. Dit betekent dat je als koper recht hebt op een afkoelingsperiode van 14 dagen na levering van het product. Binnen deze periode mag je het (ongebruikte) product gewoon retourneren.

Na het verstrijken van de afkoelingsperiode is retourneren niet meer mogelijk. Bij problemen met het product na opening kun je contact met ons opnemen. Mocht er iets misgaan met je aankoop of heb je andere vragen over de garantievoorwaarden, neem dan contact met ons op via support@cosmania.nl.

- Zijn de merken dierproefvrij?
Goed nieuws! Al onze merken worden niet op dieren getest!

Bestellingen
- Oeps! Foutje! Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Heb je het bestelproces nog niet helemaal afgerond? Mooi! Stop dan meteen, ga terug naar je shopping bag, wijzig je producten en ga weer verder met bestellen. Ben je te laat en heb je al een order bevestiging binnen gekregen? Geen paniek. Je kunt dan eventueel van onze retourprocedure gebruik maken en je bestelling binnen 14 dagen aan ons terugsturen en snel bestellen wat je echt wilt hebben. Niets aan de hand.

- Kan ik mijn bestelling laten inpakken als cadeau?
Jazeker! Wij vinden het heel leuk dat je iemand anders (of stiekem jezelf) wil verrassen en verwennen met een COSMANIA cadeau! Daarom maken we het feest graag compleet met onze inpakservice. We toveren je bestelling om tot een echt ‘presentje’ en sturen het naar jou of naar het adres dat je opgeeft. Het enige wat jij moet doen is het vinkje ‘Ja, ik maak graag gebruik van jullie inpakservice’ aanklikken tijdens het bestelproces. 

Klachten
- Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Ben je niet tevreden over onze verzending, afhandeling of service dan horen we dat graag rechtstreeks van je. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat we deze punten aanpassen en verbeteren! Heb je een klacht, verbeterpunten of tips voor COSMANIA? Laat je horen via support@cosmania.nl 

- Wat is de klachtenprocedure?
Wij nemen, nadat we je klacht ontvangen hebben, zo snel mogelijk contact met je op. We komen er namelijk graag samen met jou uit en willen je klacht persoonlijk bespreken.

Terugbetaling van order
Vanwege de verwerkingstijd van de retourzending zal de terugbetaling minimaal 7 werkdagen en maximaal 14 werkdagen duren. Indien je na 14 werkdagen nog geen betaling hebt ontvangen, vragen wij je vriendelijk contact met ons op te nemen.

Klantenservice